Шумадијски блуз

Гомора и Содома

Политичка филозофија — Аутор tarpe @ 11:53

 


  1. Жене у црном опет јашу
  2. Рики Мартин и његов партнер трудни!
  3. Шведска избацује историју старију од 18. века
  4. Религијско насиље над децом и омладином
  5. Критичког мишљења деци
  6. Фалш република
  7. Жан Клод Ларше
  8. Родитељ 1, дете 2
  9. Границе и територије
  10. Сандра Милер

 

 


Посрбљени или расрбљени?!

Домаћи задатак — Аутор tarpe @ 21:27

Eyot - светски, а наши
Хронологија 91-95
Мајор Милан Тепић
Бела Тар
Секула Дрљевић
Потенчени гробари Црне Горе 
Његош наш насушни
Трпељивост плата људскости
Црногорски језик?!
Страшна гордост Драгослава Бокана
Једини пут (Милоша Ковића)
 
Један утисак о језику: Моја покојна баба Борка је била родом из Пријепоља, никакве везе са Црном Гором није имала, осим оне историјско-географске (Прибој и Пријепоље су припадали Зетској бановини). Баба је говорила полу-ијекавицом, употребљавала је речи као што су "сјекира", "неђеља" или "дијете". Увек сам ијекавицу перципирао као дијалекат српскога језика, то смо и у школи тако учили. Да ли због бабе или због савременог живота не знам, али у мојој свести је то језик старих људи, препун анахроних израза и турцизама. У приложеном зборнику о Дрљевићу видећете како се тим анахроним језиком служе прва пера црногорске науке (а постоји и аудио запис излагања). Наравно, много припадника млађих генерација у ЦГ или РС говори ијекавицом, неки научници пишу њоме, али овде сам истакао да се свакодневни језик разликује од научног, другачије се говори у кафани и за катедром. Да ли се то разликовање прави намерно да би се што више разликовали од српског, па и светског, обичаја - не знам, можда је то ипак ствар неке нормалне унутрашње потребе - ми овако пишемо и овако говоримо. Можда сам у криву, ово је ипак само утисак:) 
 
 

Powered by blog.rs