Шумадијски блуз

O čitanju “u međuvremenu”

Filozofija obrazovanja — Аутор tarpe @ 23:24

Nedavno sam gledao emisiju u kojoj je gostovao glumac Nebojša Dugalić. Govorio je o glumačkoj profesiji, o Dostojevskom, poeziji, drami, pozorištu, o vrednostima…Rekao je jednu veoma interesantnu i važnu stvar u vezi sa čitanjem. Mi kojima čitanje nije deo posla, a koji volimo da čitamo imamo problem nedostatka vremena. Pri tom, čitanje literature (ali i drugih žanrova) nije puko prolaženje kroz tekst, to je težak zanat, zahteva ponavljanje, uživljavanje i koncentraciju…Kada čitati ako si “od jutra do sutra” zatrpan poslovima i obavezama? U međuvremenu! – kaže Dugalić. Dok putujem, dok se spremam, između proba, između činova jedne predstave, pred spavanje, i u raznim drugim prilikama…toliko toga sam pročitao u ovim prilikama, to je dragoceno vreme samo ako čovek ume da ga iskoristi. Ovo praktikujem već dugo vremena. To kaže čovek kome je čitanje deo profesije i posla kojim se bavi. Isto važi i za sve druge ljude. 
 
Gordić Petar, filozof, 04/06/2017 
 
 

Џез и педагогија

Filozofija obrazovanja — Аутор tarpe @ 13:21

И пре него што сам прочитао интервју са Андреом Тофанелијем, одмах ми је "пао на памет" филм Ритам лудила. Од када сам га погледао, то ми је једна од првих асоцијација на џез музику. Филм је прича о младом џез бубњару и његовом необичном (неки би рекли лудом) професору. Овај пасус/одговор из интервјуа о вези извођења уметности (свирања) и преношења умећа (подучавања, педагогије) ме одушевио:

"Велики део Ваше каријере посвећен је педагошком раду. Колико је то важно и за Ваш лични и уметнички развој? Из искуства рада са младим уметницима, како видите будућност џеза у 21. веку?

Андреа Тофанели: Подучавање студената и професоре чини бољим извођачима, то је сигурно! Обожавам да предајем, посебно када могу да искористим лично искуство како бих помогао трубачима да превазиђу одређене проблеме у свом свирању. Мој отац Дино ме је научио да је преношење искуства младима, у свим сегментима живота, важно завештање за будућност. Волим да разговарам са мојим студентима, покушавајући да разумем не само њихове проблеме са музиком и техником свирања, већ и њихове личне проблеме, њихове карактере и начин на који размишљају. Јер, све је повезано када разговарамо о музици и свирању инструмента. Не волим сувопаран начин предавања. Понекад професори само покушавају да „продају“ нешто што знају, не марећи заправо да пруже студентима потпуну психолошку, техничку и моралну подршку, која ће им бити од користи читавог живота."
 
Браво Тофанели! Надам се да ти је и музицирање у духу изреченог. Страсно, обухватно, животно, енергично и "моћно"! Јер "све је повезано када разговарамо о..."
 
Петар Гордић, филозоф, 19/05/2017 
 
 
 

Powered by blog.rs